materialy/img/765/765_m.jpg

film fabularny

premiera 26 kwietnia 1966

reżyseria - Witold Lesiewicz

scenariusz - Jerzy Jesionowski

zdjęcia - Czesław Świrta

scenografia - Wojciech Krysztofiak

dekoracja wnętrz - Cecylia Wróblewska

kostiumy - Hanna Morawiecka

muzyka - Tadeusz Baird

obsada:

Dyrektor Nowicki - Zygmunt Hübner

Nowicka - Aleksandra Karzyńska

Horosz - Stanisław Zaczyk

Witkowska - Maria Ciesielska

Andrysiak - Ludwik Pak

Sekretarz Komitetu Zakładowego Brzózko - Stanisław Michalik

Sekretarz KP PZPR Sidor - Bogdan Baer

Arcimowiczowa -Wanda Majerówna

Antos - Leon Pietraszkiewicz

Dyrektor Zjednoczenia Rybicki - Władysław Hańcza

Prokurator - Mariusz Dmochowski

Sekretarka - Maria Homerska

Porucznik MO - Mieczysław Stoor

Kalicki - Henryk Bąk

Sidorowa - Katarzyna Łaniewska

Arcimowicz - Kazimierz Meres

Przewodniczący Rady Zakładowej - Bolesław Płotnicki

Lekarz - Tadeusz Waczkowski

Kierowca karetki pogotowia - Andrzej Krasicki

Sierżant MO - Krzysztof Kowalewski

Gość przy barze - Wiesław Drzewicz

Robotnik - Józef Nalberczak

Kierownik działu kadr Kazimierz Dejunowicz

Sekretarz POP - Stefan Śródka

Kierownik - Eugeniusz Kamiński

Oficer MO - Adolf Chronicki

Kierownik remontów - Czesław Lasota

Członek inspekcji - Edward Kowalczyk

Zdzisław - Piotr Wysocki

Majster - Ryszard Dembiński

Pan Cyprian - Janusz Paluszkiewicz

oraz Zbigniew Kryński, Stefan Czyżewski, Zygmunt Maciejewski, Gabriel Nehrebecki


fragmenty recenzji

(…) A poza tym Miejsce dla jednego przynosi bardzo udany debiut aktorski: powściągliwą, ciekawie wycieniowaną psychologicznie kreację Zygmunta Hübnera w roli dyrektora Nowickiego.
„Tygodnik Powszechny”

(…) Z takiego tła wyłania się w pełni określona i umotywowana sylwetka psychiczna dyrektora Nowickiego. Zygmunt Hübner (dyrektor Starego Teatru w Krakowie, na ekranie dopiero debiutujący!) tworzy z niego typ, który ma szansę przetrwać w pamięci widza. To bardzo dobra robota aktorska – monolityczna, absolutnie konsekwentna. Nastąpiło tu, jak się wydaje – jeśli wolno tak sądzić – idealne stopienie się cech osobowości artysty z charakterologicznym portretem postaci filmowej: zdyscyplinowana wstrzemięźliwość wyrazu , niechęć do odsłaniania własnych uczuć i kompleksów, pewien wewnętrznie trwający niepokój i nerwowość, lecz silnie opanowana. Rola poprowadzona po męsku – bez cienia skłonności do minoderyjnego „odgrywania”, ostra, nawet sucha, mózgowa. Energia, upór, ambicja, giętkość i inteligencja – to główne walory kreowanego bohatera.”
Władysław Cybulski
„Dziennik Polski” nr 120, 23 maja 1966


„Na szczególne wyróżnienie zasługuje Zygmunt Hübner w roli Nowickiego, aktor teatralny, od którego winni się uczyć gry w filmie nasi aktorzy filmowi.”
Aleksander Jackiewicz
„Życie Literackie” nr 746


/materialy/img/765/765.jpg/materialy/img/765/765_1.jpg